I.v.m. drukte zijn er mogelijk langere levertijden.

Houd daarom de orderbevestiging met data in de gaten.

Blog

  • Toonbank in barbecue tijd

    Toonbank in barbecue tijd

    De eerste hittegolven hebben ons land al overspoeld en de meeste barbecues in Nederland zijn al een flink aantal keer aan geslingerd.  En toch blijft het elk jaar weer een uitdaging hé, het begin van de barbecue periode. Je moet ruimte maken in je toonbank om een mooie spiesen-parade uit te kunnen stallen. De spektakel stukken voor op de barbecue verdienen een prominente plek.

    Je hamburger assortiment wil je uit breiden. En het liefst haal je van je winterassortiment alleen de rookworst en de boerenkoolstamppot eruit. Je kent het wel, je wilt het barbecue theater in je toonbank, maar eigenlijk geen ander producten missen.

    CONTINUE READING
  • Showroom

    Showroom

    Wij zijn waarschijnlijk bevooroordeeld, maar mogen trots zijn op onze prachtige webshop. Overzichtelijk, inspirerend, gemakkelijk. We hopen van harte dat dat is hoe je onze digitale winkel ervaart! Mocht je op- en aanmerkingen hebben, deel ze dan met ons. Van feedback kunnen we veel leren en de website verbeteren.

    Echter, in het bouwen en onderhouden van een digitale winkel zit heel veel werk. Zorgen dat de filters logisch zijn, de vindbaarheid goed is, de product groepen logisch zijn ingedeeld, kortom: dat het product wat je zoekt makkelijk te vinden is. Ook willen we jullie bij elk bezoek graag inspireren.

    CONTINUE READING
  • Podcast: Passie in de Verswereld

    Podcast: Passie in de Verswereld

    Zoals jullie allemaal wel weten heeft een pandemie ons allen, vorig jaar even stil gezet. Met een aangepaste samenleving zijn we de pandemie gaan bestrijden. Het advies was om zo min mogelijk reisbewegingen te maken. Dus werd het voor Frans lastig jullie in de winkel op te zoeken. Frans binnen betekende ook weer een klant minder, nu ja de keuze was voor jullie snel gemaakt :-P . Het bezoeken van winkels viel dus stil, maar wat ga je dan doen? Nou.. ehm, een podcast maken bijvoorbeeld.

    CONTINUE READING
  • Een goed deurbeleid voeren: zo doe je dat!

    Een goed deurbeleid voeren: zo doe je dat!

    Een goed deurbeleid voeren: zo doe je dat!

    Na de persconferentie van afgelopen maandag 28 september, zijn helaas de regels omtrent corona weer aangescherpt. Ook werd er bij jullie, de vers Retail verantwoordelijkheid neergelegd. Een goed deurbeleid hebben, daar wordt op gehamerd. Maar hoe pak je dat nu aan? Wij hebben een aantal opties onder elkaar gezet:

    1. Zet zoveel winkelmandjes neer als dat u klanten in de winkel mag hebben. Klanten leveren bij het betalen het mandje in. Deze wordt gedesinfecteerd en vervolgens weer buiten gezet. Plaats buiten ook een informatie paal. Hier kunt u een A4 in plaatsen waarop u uw deurbeleid uitlegt. Klanten vinden het fijn om duidelijk te hebben wat er van hen verwacht wordt in uw winkel. In dit geval kunt u deze informatie gebruiken. Mandjes op? Wacht rustig buiten tot er weer een gedesinfecteerd mandje klaar staat. Tijdens het wachten kunt u uw klanten nog een parapluutje aanbieden, zodat ze niet in de regen hoeven te staan. En
    CONTINUE READING
  • Ons bedrijf uitgelegd

    Ons bedrijf uitgelegd

    Veel van onze klanten kennen slechts een gedeelte van ‘van Erkel’. Vandaar deze blog waarin we uitleggen welke diensten en producten we leveren.

    25 jaar geleden is Frans begonnen met ‘van Erkel Sales Promotion Products’. Het begon als een agentschap in decoratie materialen. Door de tijd heen heeft het bedrijf zich gesponnen rond de wensen van de klanten. Hebben we meebewogen met de ruimtes in de markt en het opgebouwde klantenbestand.

    Dit is terug te zien in onze historie. Deze vindt u bij ‘over van Erkel’ op onze website.

    Frans was, toen hij begon, niet perse gericht op de Verswinkel. Maar door de kansen en de mogelijkheden werden de ‘Verswinkel’-houders zijn klanten, en zijn wij ons als bedrijf op hen gaan richten met onze visie en producten. De rode draad van het bedrijf is altijd ‘sfeer en beleving’ geweest. Eerst in de vorm van het seizoensgebonden decoreren en nu nog steeds in het verbouwen en

    CONTINUE READING
  • De corona maatregelen

    De corona maatregelen

    Zo leeft u de Corona maatregelen zo goed mogelijk na.

    Het corona virus, en al het nieuws over Covid 19 zijn niet van de lucht. Het zijn vreemde en moeilijk tijden voor ons allemaal. Gelukkig zijn de maatregelen inmiddels bekend en is een complete Lock down van de baan. De storm van onduidelijkheid is zachtjes gaan liggen.

    Natuurlijk denkt u nu vast na over hoe u de corona crisis nu zo goed mogelijk het hoofd kunt bieden. U wilt en kunt waarschijnlijk uw Verswinkel openhouden. Tegelijkertijd wilt u uw klanten en uw personeel beschermen. Er zijn gelukkig veel manieren om dit aan te pakken. Wij helpen u hier graag bij en geven een overzicht van de belangrijke producten.

    Zo hebben wij een uitgebreid assortiment beschermkappen die het voedsel wat op uw toonbank staat beschermen. Denk hierbij aan de producten die ongekoeld op uw toonbank staan. Het kunnen taartstolpen, afdekkappen, maar ook beschermkappen

    CONTINUE READING
  • Van Erkel bestaat 25 jaar!

    Van Erkel bestaat 25 jaar!

    Van Erkel viert 25-jarig jubileum met nieuwe huisstijl, luxe Glossy en nieuwe catalogus

    ‘We willen ieder bedrijf voorzien van de sfeer en de beleving die het verdient’

    Klik hier voor ons filmpje!

    Van Erkel bestaat 25 jaar en dat vieren Frans en Ali van Erkel met een nieuwe huisstijl, het uitbrengen van een Glossy én een nieuwe catalogus. ‘De tijden veranderen en onze huisstijl was aan vernieuwing toe. Dat was best een beetje spannend, maar we zijn heel trots op het resultaat. De nieuwe huisstijl zorgt voor een nieuwe, frisse uitstraling.’

    In de afgelopen 25 jaar is er veel gebeurd. ‘Ik zou er een boek over kunnen schrijven’, zegt Frans lachend. ‘Zo kwamen we op het idee een magazine te maken, waarin we onze relaties meenemen door de geschiedenis, onze dagelijkse bezigheden en de totstandkoming van ons nieuwe logo. Ook werpen we een blik op de toekomst. Ons speerpunt is om beleving te bieden en met het Glossy magazine willen we onze lezers deze sfeer laten proeven.’

    Al op jonge leeftijd wist Frans al dat hij graag een eigen bedrijf wilde starten. Het liefst een kledingzaak gecombineerd met kleine meubels, interieurdecoratie en curiosa. Hij volgde gerichte opleidingen en behaalde de vereiste papieren. Na een aantal jaar alsnog in loondienst gewerkt te hebben, zag hij een advertentie van een agentschap voor decoraties voor onder meer Sinterklaas, Kerst en Pasen. ‘Ik schreef me in bij de Kamer van Koophandel en zo begon mijn avontuur, vanuit mijn huis in Bergambacht.’ Het begon ook meteen als avontuur, want het werk bleek hélemaal niet mee te vallen. ‘Vol goede moed ging ik op pad, maar na tien winkels ‘binnen een minuut weer buiten te staan’ zonk de moed me toch wel in de schoenen. Gelukkig verkocht ik bij winkel nummer 11 voor 100 gulden. Helaas vergat ik de BTW te rekenen en verdiende deze eerste dag als ondernemer helemaal niets.’

    Uitbreiding van het assortiment
    Al snel ging het beter met zijn bedrijf en het assortiment werd uitgebreid met relatiegeschenken en bedrijfskleding. ‘Vanuit de klanten ontstond er vraag naar seizoensgebonden decoraties. Het etaleren was op school altijd mijn favoriete vak en in de winkel van mijn moeder had ik hierin de nodige ervaring opgedaan.’ Zodoende leek stap naar een decoratiebedrijf heel logisch. ‘Zeker toen ik het bedrijf van Jos Seders van JTS-reclame, die voor honderden verswinkels de seizoendecoratie verzorgde, kon overnemen.’ Daardoor ging Van Erkel zich voornamelijk bezig houden met zowel etalage- en decoratieverzorging, als binnen- en buiten reclame.’

    De vraag naar het totaal verzorgen van de reclame-uitingen werd steeds groter. Het bedrijf groeide en ook het decoratiemateriaal nam toe. ‘We zochten naar een pand met meer ruimte, bij voorkeur een plek met wonen en werken onder één dak.’ Dat werd gevonden aan de Opweg in Schoonhoven. Een bedrijfspand met een grote opslag, kantoorruimtes en mogelijkheid tot wonen.’

    Winkelmaterialen
    Door een ongeval in 2011 raakte Frans helaas een tijd uit de running. Na een onvermijdelijke operatie in 2014 in het ruggenmerg, werden hij en zijn vrouw Ali gedwongen om keuzes te maken.
    ‘Fysiek was ik niet meer in staat om te etaleren en te decoreren. Ondertussen had Ali het assortiment winkelmaterialen flink uitgebreid. Wat eerst begon met wat stoepborden, stiften en kliklijsten was nu een compleet assortiment voor de verswinkel geworden. Door de operatie en

    CONTINUE READING
  • Voordelen van de Cardprinters

    Voordelen van de Cardprinters

    Mocht u de printer nog niet hebben aangeschaft dan is dit het moment om u te laten overtuigen! Wij gaan in dit blog namelijk de loftrompet steken over de Cardprinters. Gaat u er maar eens lekker voor zitten:-).

    Wellicht heeft u de printers wel eens in levenden lijve aanschouwt op een beurs of tijdens een showroombezoek. De Cardprinter print uw ontwerp op een creditcard formaat (85x54mm). Uiteraard op hoge kwaliteit, in principe enkelzijdig. Door de handinvoer wordt het wel makkelijk gemaakt om bijvoorbeeld uw PLU-code of productinformatie achterop te drukken. Veel mensen denken op voorhand dat het creditcard formaat te klein is, maar niets is minder waar! Door het gebruik van

    CONTINUE READING
  • Onderhoud buitenreclame

    Onderhoud buitenreclame

    Buitenreclame; hoogst waarschijnlijk hebben jullie het allemaal. Lichtbakken, vlaggen, gevelreclame. Het visitekaartje van uw winkel, aan de hand hiervan besluit een potentiele klant een winkel wel of niet binnen te gaan. Ook wanneer uw winkel gesloten is kunt u met de buitenreclame een potentiele klant verleiden om op een andere tijdstip ook langs te komen.

    Maar hoe vaak is deze buitenreclame juist slecht onderhouden? Denk aan lichtreclame die deels niet brand, mos aanslag op uw gevel, gescheurde vlaggen? Voor het interieur wordt meestal goed gezorgd, het exterieur daarentegen wordt vaak slecht onderhouden of zelfs verwaarloosd. Terwijl het voor een passant en potentiele klant juist het eerste is wat ze zien. Uiteindelijk kost dit omzet.

    Omdat wij volledige winkels verbouwen en restylen zien wij dat buitenreclame

    CONTINUE READING
  • Tips voor uw toonbank

    Tips voor uw toonbank

    Zoals u vast weet verkopen wij veel artikelen rondom presentatie en inrichting van uw toonbank. Regelmatig krijgen wij vragen of specifieke verzoeken van u, op het gebied van presentatie en winkelmaterialen. Ook doordat wij winkels bezoeken zien we dat er nog veel winst te behalen valt op dit gebied. Door alles wat wij de afgelopen jaren zijn tegengekomen en de vragen die wij krijgen kunnen we wel zeggen dat we de nodige ervaring hebben opgedaan. Nu leek het ons leuk om wat van deze opgedane kennis met u te delen. Wij willen u, zes weken lang, elke maandag een mailing met tips toesturen.

    Denk hierbij aan tips over hoe u uw toonbank beter in kunt delen, het gebruik van licht, dieptegebruik, presentatiemateriaal voor bijvoorbeeld uw kruiden op de toonbank, etc. etc. etc. We willen de rubriek een beetje structuur geven en hebben daarom thema’s bedacht:

    CONTINUE READING
Pagina