Blog
-
Heerlijk natuurlijk, zo’n webshop. Maar nog fijner is het te bladeren in een boekje. Een plek hebben om te bundelen wat je vaste artikelen zijn die je bij ons besteld. Waar je, onder het genot van een kopje koffie, doorheen kunt bladeren om geïnspireerd te worden.
Als je ons kent, ken je onze catalogus ook vast. Deze delen we regelmatig uit op beurzen en voegen we toe aan bestellingen. Enige tijd zaten we helaas zonder, de tijd om hem aan te pakken ontbrak. Ook bleven de prijswijzigingen aanhouden, en hebben we lang gewacht op ‘rustiger vaarwater’ wat de prijswijzigingen betreft. Maar inmiddels zijn we erachter dat we daarop kunnen wachten tot we een ons wegen.
Dus zijn we aan de slag gegaan. We hebben gekozen (vonden we wel spannend) om een catalogus zonder prijzen te maken. Vanwege die inmiddels beruchte wijzigende prijzen. We hebben productfoto’s gemaakt om de verschillende productgroepen te onderscheiden en verwoed teksten geschreven. En daar is ‘ie dan. Super fijn
-
Als echte vakman/vrouw ben jij dol op de productie. Op het ontwikkelen en maken van je producten. Je selecteert de beste grondstoffen en de verste ingrediënten. Met tijd en aandacht stel je dit samen tot een prachtig product.
Dat is het moment dat het product de winkel in komt. Waar je het gaat laten zien aan je klanten. Dan wil je graag dat de tijd en aandacht die je in het product hebt gestopt te zien is voor je klanten. Dat jou toonbankindeling en schalenplan je ambacht weerspiegelen.
Door de tijd heen hebben wij al veel versondernemers mogen helpen met het indelen van hun toonbank. Dus kunnen wij voor jou de volgende tips op een rij zetten
-
Soms heb je behoefte aan inspiratie. Wil je even weten hoe anderen hun toonbanken inrichten. Wat voor reclames ze hanteren. Hoe ze de barbecuesauzen presenteren. Denk je aan verbouwen en wil je inspiratie opdoen voor je nieuwe winkel. En ga zo nog maar even door. Wij weten dat jullie dan graag in de auto stappen om een rondje te doen. Om even om het hoekje te kijken bij jullie collega’s vers fanaten.
Hoe handig en leuk is het als je dit ook gewoon online kunt doen? Dat het kan op elk gewenst tijdstip? Dat je rondje veel groter wordt en je de tijd uitspaart die je anders in je auto zit? Daar hebben wij wat op bedacht. Misschien hebben jullie het al gemerkt. Maar we hebben de #kijkjeinmijnverswinkel in het leven geroepen.
Ik hoor je denken, ik ben een analoog mens.. Wat is dat? Een # hashtag? Bij deze een definitie: “Hashtag
-
Prachtige taartplateaus, stolpen en manden. Wanneer je ons volgt op social media zie je ze vaak voorbij komen. Mooi om te zien. Maar wat kun je er mee in jouw winkel?
Allereerst is geen verswinkel gelijk. Het presenteren van de producten bij een slager is anders dan de productpresentatie bij een bakker. Een bakkerij, kaas/delicatessen zaak of chocolaterie biedt vaak veel meer ruimte voor ‘etaleren’ (yes!). Lang niet alle producten hoeven namelijk gekoeld gepresenteerd te worden. En in bijna alle verswinkels in deze categorie zijn er mooie tafels en wandkasten die gevuld kunnen worden.
-
Je ziet ze vast wel eens voorbij komen. In bijvoorbeeld onze nieuwbrief, op de beurs of op social media. Dan rijst de vraag.. Wat kan ik met ronde borden of plateaus in mijn winkel, in mijn toonbank? Begrijpelijk.
Allereerst adviseren we onze klanten (in dit geval slagers, poeliers, visspecialisten, traiteurs) om te zorgen voor een goede basis schalen in je koeltoonbank. Alleen, wat is een goede basis? En welke producten presenteer je op deze ‘basis schalen’?
Producten die je klanten kopen voor doordeweeks gebruik, die je ongeveer het hele jaar rond wel verkoopt vormen jou basisassortiment.
-
*Tromgeroffel* Hij is er: Onze minicatalogus!
We horen je denken.. waarom noemen jullie hem “mini”? Die catalogus?
Nou, dat zullen we uitleggen. In de eerste plaats is hij ook echt mini, hij heeft een kleiner formaat dan A4. Ten tweede: normaal ben je van ons gewend om elk jaar een opgefriste catalogus in handen te krijgen. Dit gebeurd dan wel op een beurs, dan wel in een besteld pakketje. Met hierin een grote greep uit ons assortiment. Netjes op rij, incl. de prijzen. Lekker overzichtelijk en een mooi boekje om in te bladeren. Een grote klus om te maken, maar wel erg handig om te hebben.
-
De eerste hittegolven hebben ons land al overspoeld en de meeste barbecues in Nederland zijn al een flink aantal keer aan geslingerd. En toch blijft het elk jaar weer een uitdaging hé, het begin van de barbecue periode. Je moet ruimte maken in je toonbank om een mooie spiesen-parade uit te kunnen stallen. De spektakel stukken voor op de barbecue verdienen een prominente plek.
Je hamburger assortiment wil je uit breiden. En het liefst haal je van je winterassortiment alleen de rookworst en de boerenkoolstamppot eruit. Je kent het wel, je wilt het barbecue theater in je toonbank, maar eigenlijk geen ander producten missen.
-
Wij zijn waarschijnlijk bevooroordeeld, maar mogen trots zijn op onze prachtige webshop. Overzichtelijk, inspirerend, gemakkelijk. We hopen van harte dat dat is hoe je onze digitale winkel ervaart! Mocht je op- en aanmerkingen hebben, deel ze dan met ons. Van feedback kunnen we veel leren en de website verbeteren.
Echter, in het bouwen en onderhouden van een digitale winkel zit heel veel werk. Zorgen dat de filters logisch zijn, de vindbaarheid goed is, de product groepen logisch zijn ingedeeld, kortom: dat het product wat je zoekt makkelijk te vinden is. Ook willen we jullie bij elk bezoek graag inspireren.
-
Zoals jullie allemaal wel weten heeft een pandemie ons allen, vorig jaar even stil gezet. Met een aangepaste samenleving zijn we de pandemie gaan bestrijden. Het advies was om zo min mogelijk reisbewegingen te maken. Dus werd het voor Frans lastig jullie in de winkel op te zoeken. Frans binnen betekende ook weer een klant minder, nu ja de keuze was voor jullie snel gemaakt :-P . Het bezoeken van winkels viel dus stil, maar wat ga je dan doen? Nou.. ehm, een podcast maken bijvoorbeeld.
-
Een goed deurbeleid voeren: zo doe je dat!
Na de persconferentie van afgelopen maandag 28 september, zijn helaas de regels omtrent corona weer aangescherpt. Ook werd er bij jullie, de vers Retail verantwoordelijkheid neergelegd. Een goed deurbeleid hebben, daar wordt op gehamerd. Maar hoe pak je dat nu aan? Wij hebben een aantal opties onder elkaar gezet:
- Zet zoveel winkelmandjes neer als dat u klanten in de winkel mag hebben. Klanten leveren bij het betalen het mandje in. Deze wordt gedesinfecteerd en vervolgens weer buiten gezet. Plaats buiten ook een informatie paal. Hier kunt u een A4 in plaatsen waarop u uw deurbeleid uitlegt. Klanten vinden het fijn om duidelijk te hebben wat er van hen verwacht wordt in uw winkel. In dit geval kunt u deze informatie gebruiken. Mandjes op? Wacht rustig buiten tot er weer een gedesinfecteerd mandje klaar staat. Tijdens het wachten kunt u uw klanten nog een parapluutje aanbieden, zodat ze niet in de regen hoeven te staan. En