Buitenkant & Binnenkomst.

Elke dag ben je druk met produceren en verkopen van je waar. Elke dag innoveer je, ben je bezig met hoe het gestroomlijnder kan, lekkerder kan, beter kan. De aard van het ondernemende beestje, toch? Het "huisje" waar dit alles plaats vind, je winkel, is daarin van cruciaal belang. Dit huisje kan natuurlijk niet achter blijven. Maar hoe pak je dat aan?

Daar willen wij je graag bij helpen!
Hoe gaan we dat doen? Door middel van dit blog, wat je kunt volgen. Gewoon gratis advies van ons, voor jou. Ons doel is om je te helpen met andere ogen naar je winkel te kijken. Het potentieel ervan beter te leren benutten. Je een duwtje in de goede richting te geven en te inspireren. Neem de tijd hiervoor en doe er vooral je voordeel mee!

Wat je wilt is dat je buitenkant voor klanten liefde op het eerste gezicht is. En zoals je misschien uit ervaring wel weet lukt dat niet met een slechte adem en een ongestreken blouse. Je wil toch graag een beetje goed voor de dag komen. Laten zien dat je er aandacht aan hebt besteedt. Zo ook voor je winkel. Wanneer het onkruid huizenhoog staat en alle kliklijsten vergeelt en scheefgezakt zijn, je stoepbord zijn beste tijd gehad heeft en de lak een beetje begint te bladderen zullen je potentiële klanten vast niet denken: Hmm, daar zijn lekkere en verse producten te krijgen? Nee.. eerder het tegenovergestelde.. Je begrijpt dat we wel een heel sterk voorbeeld gebruiken, maar de nuance zit ‘m erin dat er altijd ruimte voor verbetering is. Ofwel: werk aan de winkel! De tijd is gekomen om je winkel eens met een kritisch oog te bekijken, door de ogen van een potentiële klant het liefst:

Loop eens naar buiten en ga voor je winkel staan.
1. Ziet de stoep/straat voor je winkel er netjes, onkruidvrij en schoongeveegd uit?
2. Hoe staat je stoepbord erbij.. Fris en fruitig? Is hij toe aan vervanging? Of zouden nieuwe schutvellen al een wereld van verschil maken? Ben je nog blij met je posters?
3. Is het van buiten duidelijk wat je doet? Kunnen mensen aan je gevel zien welk ambacht jij beoefend? Welke producten je verkoopt?
4. Zijn je ramen fris en gezeemd? Is alles wat je eraan en op hebt geplakt nog relevant? Hoe minder hoe beter, een rommelige uitstraling zit niemand op te wachten.
5. Je gevelreclame, zijn alle lampen nog intact? Hangt je pui niet vol met spinnenwebben?
6. Je luifel, is die nog fris en netjes? Draagt hij nog bij aan het geheel?
7. Staat je gevel nog strak in de lak? Of kan die wel een likje verf gebruiken?
Op de meeste van deze vragen is het antwoord gemakkelijk, onkruid trek je er namelijk zo uit en een raam is snel gezeemd. Voor de iets moeilijkere dingen hoef je alleen maar door onze webshop te scrollen, ze in je winkelmand te stoppen en te wachten tot ze geleverd worden.

Maar een andere vraag is:
Past het totaal plaatje nog bij wat je uit wilt stralen?
Wat wil ik eigenlijk uitstralen?

Dat is een ingewikkelde vraag, en vereist even wat tijd en rust om te overdenken.
Schrijf daarom 5 steekwoorden op die jij met jouw winkel wilt uitstralen.
En leg daar de antwoorden op de eerder gestelde vragen naast. Dan wordt het al snel duidelijk of je ‘on track’ bent, of dat er wel wat ruimte voor verbetering is!
Voor verbeteringen aan je gevel kun je terecht bij onze collega’s www.vanerkelreclame.nl. En als je wilt dat we eens met je mee kijken en je advies geven, klik hier beneden dan gewoon even op de chat knop 😉
Tot de volgende!

18 september 2024